4 juli 2008

liten låda




med sommaren kommer någon sorts längtan. jag uppfylls av någon sorts frihets mani.
för mig har sommaren alltid varit nyårs-natten. du bereder dig för vad som ska hända hela nästa år. ut med det gamla in med det nya. alla nyheter är goda nyheter och det finns en törst efter nya tankar och NYTT NYTT NYTT. ut och uppleva! ny musik!

zum beispiel: jag är en av dem som kom tillbaka från sommarlovet återfödd som t.ex. lajvare. (fast jag var aldrig lajvare!)

det är ju såklart den lätta vägen till förnyelse. nu när man börjar komma upp sig i åren är det så mycket man ska vara. man ska vara sig SJÄLV och man ska kunna ge mycket av sig SJÄLV. PERSONLIGHET.
så det kanske är dags att byta stil på hela personligheten. fast har jag en personlighet?
och ännu värre; orkar jag ha en personlighet. kan jag inte bara få byta stil och det räcker?

får man byta stil när man gått ut gymnasiet? kan jag bli punkare nu? eller gotare?

detta inlägg skulle inte handla om att byta stil eller personlighet.. här jag tappade bort mig själv.

efterlyses:
livsfilosofi
sekt
nya bekantskaper
gotare
sjävl-hjälp-litteratur

Inga kommentarer: