21 aug. 2011

wed

tumultig tågresa. en snäll man trodde att jag skulle av i nyköping och väckte mig när jag dreglade kraftigt. ja ba: och förlåt! förlåt! ursäkta! nej jag ska av i alvesta, tack!

träffade en tjej(katerina) mfl på bussen som skulle till skolan. pirret började lite och jag stålsatte mig inför mötet med den nya världen.

alla på skolan och i receptionen hälsade på varandra. pandoras ask av gemytlighet öppnade upp sig, - här skall vi alla hänga och vara jävligt chillade med varandra. FINT. pratade lite med killen som såg mest pretto ut. han sa: jag går i konst2an , ettan är meget bra, jag gör performance och installationer eller jag är bara pretto. och det var han. katerina rökte på skolgården, var tokanti och ville hem och till grekland, INTE SKAFFA SIG NYA PALS. jag ba: ta mig bort från henne!

klassen ses och det sedvanliga se sig om efter gelikar började. jag ba: är det bara de här som ska gå i min klass? var är alla artsy snyggisar? alla paras ihop 2 och 2, jag med peter som hade man. vi missuppfattar uppgiften och ritar av varandra istället för att skriva varandras namn. klassen blir runtvisad i skolan som har 100 olika ateljeer och studios för allt möjligt. lärar-sofia verkar nervös och blyg. på skolans invigning är det allsång till tyo brev från kolonien, jag är lika med frågetecken.

det är ganska en ganska stel och svårpratad klass. vi hänger tvångsmässigt och försöker prata konversera med varandra = svårt. efter middagen går jag och lägger mig -är toktrött.

Inga kommentarer: